Skip to content

Partnermailing

Een nieuwsbrief sturen via de titels van Mediahuis, naar de abonnees van onze nieuwsbrieven is perfect mogelijk via een partnermailing.

Technische specificaties

Formaat Breedte Max. bestandsgrootte Tekens
HTML-versie 600 px ** 50 kB * n.v.t.
Tekstversie n.v.t. n.v.t. 65 tekens / lijn

* Maximale bestandsgrootte van het HTML-document is 50 kB
* De maximale totale grootte (inclusief afbeeldingen) mag niet groter zijn dan 250 kB
** We accepteren zowel pixelgebaseerde als responsieve HTML-pagina’s met een maximum breedte van 600 px.

Algemeen

  • Lever één HTML-document
  • Vermeld een onderwerp voor de mailing
  • Bezorg ons de e-mailadressen voor de testmails
  • Creëer géén e-mail die enkel uit afbeeldingen is samengesteld

Nuttige tips voor je partnermailing

Onderwerpregel

  • Belangrijk voor de openingsratio: uit onderzoek blijkt dat bijna 60% van de ontvangers op basis van de onderwerpregel beslist of hij/zij de e-mail opent of niet. Besteed hier aandacht aan.
  • Woorden zoals ‘gratis’, enz. hebben een positieve impact op de openingsratio, maar een negatieve op spamfilters.
  • Probeer in de onderwerpregel een duidelijk idee te geven van waarover de e-mail gaat.
  • Beperk de onderwerpregel tot 50 tekens ofwel 6 woorden.

E-mail

  • Veel klanten blokkeren afbeeldingen: berichten moeten leesbaar en begrijpelijk zijn zonder afbeeldingen.
  • Vergeet de ‘call to action’ niet (niet alleen afbeeldingen, maar ook in de tekst).
  • Minstens 1 ‘call to action’ moet zichtbaar zijn zonder dat je hoeft te scrollen.
  • Voorzie een tekstversie.
  • Uit studies blijkt dat commerciële e-mails maar een paar seconden bekeken worden: zorg er dus voor dat de boodschap in één oogopslag duidelijk is.
  • Houd de e-mail kort en beknopt: er kan altijd meer informatie op de landingspagina geplaatst worden.