Partnermailing
Een nieuwsbrief sturen via de titels van Mediahuis, naar de abonnees van onze nieuwsbrieven is perfect mogelijk via een partnermailing.
Technische specificaties
Formaat | Breedte | Max. bestandsgrootte | Tekens |
HTML-versie | 600 px ** | 50 kB * | n.v.t. |
Tekstversie | n.v.t. | n.v.t. | 65 tekens / lijn |
* Maximale bestandsgrootte van het HTML-document is 50 kB
* De maximale totale grootte (inclusief afbeeldingen) mag niet groter zijn dan 250 kB
** We accepteren zowel pixelgebaseerde als responsieve HTML-pagina’s met een maximum breedte van 600 px.
Algemeen
- Lever één HTML-document
- Vermeld een onderwerp voor de mailing
- Bezorg ons de e-mailadressen voor de testmails
- Creëer géén e-mail die enkel uit afbeeldingen is samengesteld
Nuttige tips voor je partnermailing
Onderwerpregel
- Belangrijk voor de openingsratio: uit onderzoek blijkt dat bijna 60% van de ontvangers op basis van de onderwerpregel beslist of hij/zij de e-mail opent of niet. Besteed hier aandacht aan.
- Woorden zoals ‘gratis’, enz. hebben een positieve impact op de openingsratio, maar een negatieve op spamfilters.
- Probeer in de onderwerpregel een duidelijk idee te geven van waarover de e-mail gaat.
- Beperk de onderwerpregel tot 50 tekens ofwel 6 woorden.
- Veel klanten blokkeren afbeeldingen: berichten moeten leesbaar en begrijpelijk zijn zonder afbeeldingen.
- Vergeet de ‘call to action’ niet (niet alleen afbeeldingen, maar ook in de tekst).
- Minstens 1 ‘call to action’ moet zichtbaar zijn zonder dat je hoeft te scrollen.
- Voorzie een tekstversie.
- Uit studies blijkt dat commerciële e-mails maar een paar seconden bekeken worden: zorg er dus voor dat de boodschap in één oogopslag duidelijk is.
- Houd de e-mail kort en beknopt: er kan altijd meer informatie op de landingspagina geplaatst worden.